Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

23-02-2019, 09:03 door Anoniem

Uitgangspunt van de AVG is dat je geen persoonsgegevens verwerkt tenzij dat noodzakelijk is, en daar zijn de diverse uitsluitingsgronden voor. Echter wat de AVG ook 'zegt' is dat er altijd moet worden gekeken naar de alternatieven. Is de verwerking strikt noodzakelijk en kan de verwerking ook op een andere wijze plaats vinden? In het geval van de TS lijkt het me dat er ook een alternatieve wijze bestaat voor het opnemen van echte gesprekken, wat al eerder is aangegeven, en dat zijn test gesprekken. Laat een aantal medewerkers elkaar bellen op verschillende tijden en laat ze een stuk tekst voorlezen en neem deze testgesprekken op om eventuele storingen op te sporen. Daarmee hoeven er geen vertrouwelijke gesprekken worden opgenomen. Sowieso, als een werkgever toestaat dat de telecom provider gesprekken opneemt, hoe kunnen medewerkers dan zeker weten dat dit niet vaker gebeurd en dat ze dus voorzichtig moeten zijn wat ze telefonisch bespreken? Het kan voor een werkgever soms ook gewoon handig zijn om te weten ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha