Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

25-02-2004, 17:31 door Frans Egberink

Gemnet claimt zelf in haar persbericht dat ze het 1e virusmailtje woensdagnacht 18 feb binnenkreeg en dat er toen nog geen updates beschikbaar waren voor haar virusscanner die dit virus herkend. Dat kan wel kloppen omdat de meeste updates pas laat in de middag van de 18e beschikbaar kwamen. Het probleem is denk ik dat de gemeentes zelf geen virusscanners draaien op hun netwerken en volledig vertrouwen op het scannen dat GemNet doet. Resultaat is dat het virus tot op de dag van vandaag, 1 week na het uitbreken van het virus, nog steeds ongehinderd op de gemeentelijke netwerken ronddwaald. De mogelijkheid van het virus om zich via shares te verplaatsen naar andere PC´s en netwerken maakt het nog eens extra gevaarlijk omdat er bij veel bedrijven alleen op de firewall en op de mailserver gescaned wordt. een ding begrijp ik echter niet van GemNet. Die zegt `Vanaf donderdag 26 februari 2004 zijn alle resterende wachtrijen opgelost. ` Waarom halen ze die mailserver niet offline en ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha