Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Door Anoniem: @ vorige poster. Voor stall zijn er meerdere detectoren en ook alarmeringen die zeer luid en duidelijk afgaan. Dat is op 1000m hoogte al een zweterige situatie om te corrigeren lijkt mij en vooral met zo'n 737 MAX. Klopt - maar de MCAS (auto trim om de neiging van dit vliegtuig om de neus ver omhoog te trekken te compenseren) werd toegevoegd aan de 737 MAX omdat het daar nodig was - itt tot de 737NG . Ik gok dat de conclusie wordt een wisselwerking tussen mens en software. Tegenwoordig wordt bijna alles automatisch geregeld en sommige piloten zijn daarbij ook menselijke drones (gewend aan de oude modellen). Kijk naar oude Antonov toestellen dan zie je dat er in een cockpit 4 man zaten waarvan 2 technici die in de lucht allerlei problemen konden oplossen met de electronica en papieren manuals. De berichten over de oorzaak gaan met name naar een defecte sensor (die de 'angle of attack') doorgeeft aan MCAS. Dus MCAS blijft dan de neus omlaag trimmen (voorkomen dat de neus te ver omhoog ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):