Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Dat ligt aan de software. Om te beginnen moet je een redelijk begrip van IP nummers en poorten hebben. Het IP nummer identificeert een computer, het poortnummer geeft aan met welke software op die machine je wilt werken. Zo zal op een kleine bedrijfsserver zowel de email-inkomend, email uitgaand, website etc op een machine draaien. De aanvraag door web-browser of email programma is altijd gericht aan een IP nummer met een poort nummer om aan te geven van welke software er antwoord wordt verwacht. Op een machine kan dus maar een stuk software gebruik maken van een poort. Een probleem zoals jij voorlegt heb ik al eens succesvol opgelost, maar het is wel afhankelijk van de gebruikte software. Situatie 1:email client direct naar provider email client: pop3.provider.nl poort 110 Situatie 2:email client via virusscanner naar provider email client: 127.0.0.1 poort 110 (127.0.0.1 is je eigen PC) De inlognaam wordt dan vaak aangepast van naam naar ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):