Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

28-04-2019, 11:27 door Anoniem

Door Kapitein Haddock: Als Anoniem aan wie de vraag was gesteld niet wil of (waarschijnlijker) kan antwoorden, dan graag antwoord door iemand die de vraag begrijpt... (bovenstaand karma4 antwoord slaat echt nergens op) Begin te kijken naar de behoefte, welke software moet je draaien, moet dat per se op dat ene OS wat erg vatbaar is voor ransomware of zijn er alternatieven? Daarna zaken scheiden waar mogelijk, de receptioniste hoeft niet bij het voorraadbeheer te zijn, netwerksegmentatie dus. Schone installatie van alles, virusscan eroverheen laten lopen en daarna je backups op gaan bouwen volgens bestaande roulatie schema's. Natuurlijk wel eerst je backup TESTEN, een backup is pas een backup als je kunt restoren. Daarna neem je je backup OFFLINE en zorg je ervoor dat je systemen op geen enkele manier meer contact kunnen maken met die backup. Iedere backup ronde doe je het zelfde, scannen op malware, virussen, delete overbodige rommel zoals vakantie foto's van je werknemers etc., backup maken en offline ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha