Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
[...] dat ze zelf niet zo slim waren bij het gebruik van die rode kruizen. Nu ben ik zelf geen snelwegveteraan, maar "onterechte" rode kruizen zie ik vrijwel nooit. Als je ze 's avonds ziet, is de kans groot dat het om startende werkzaamheden gaat: ze zetten eerst de rode kruizen aan om de baan vrij te maken; pas daarna wordt een pijl-wagen neergezet en daarna evt. nog de strook afgezet met rood-witte bordjes (en opruimen in omgekeerde volgorde). En in het geval van spitsstroken is het zinnig om deze af te sluiten als het minder druk is: de afgesloten strook heeft dan de functie van vluchtstrook en het geheel is daarmee veilig om als snelweg te gebruiken (dus 120 of 130 km/h). Als de spitsstrook open is, is er geen vluchtstrook meer houd je effectief slechts een autoweg over ipv snelweg, dus maar max 100 km/h.
Beschrijf je klacht (Optioneel):