Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Zelf denk ik dat het eerder een VPN server dan een firewall was. Waarschijnlijk biedt KPN aan grote klanten een soort van "managed private netwerk" aan waarbij er VPN routers op de klantlocaties staan en een VPN server ergens op hun netwerk en dat hele zaakje door of namens KPN beheerd wordt. Er is een foutje gemaakt bij dat beheer, waarschijnlijk vanuit een lage lonen land (immers in Nederland was het een feestdag, dan ga je meestal geen changes doen tenzij dat juist een moment is waarop die klant geen verkeer heeft, en dat was hier niet het geval want de supermarkten zijn tegenwoordig op feestdagen gewoon open). Daarbij is wat fout gegaan en om een voor de consument begrijpelijk persbericht te maken heeft er iemand "firewall" gezegd. (VPN betekent voor de consument wat anders dan in de wereld van dit soort netwerken, het gebruik van het woord VPN zou wellicht verwarring en/of rare reacties gegeven hebben met hints naar illegale activiteiten enzo)
Beschrijf je klacht (Optioneel):