Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Door Anoniem:Het doel van handhaving is dat overtredingen gestopt worden, en voorlichting dient om ze te voorkomen. Boetes zijn geen doel op zich. Op zich ben ik het helemaal eens met de analyse dat het doel moet zijn dat bedrijven zich aan de wet houden en brieven/voorlichting daar een goed middel voor is. Echter lijkt mij in dit geval dat het vrij duidelijk is dat ING hier de wet met voeten treed. Iets meer dan alleen een aanwijzing en echt een bewuste actie. Op dat moment lijkt het mij niet meer dan terecht om een bedrijf flink op de vingers te tikken, meer dan alleen even bellen om te laten weten hoe de wet in elkaar zit. Dat lijkt mij iets dat de ING als grote organisatie zelf ook snap. Juist deze situatie lijkt mij een goed onderzoek waard. Deze aanpak geeft dus een signaal af aan andere bedrijven dat zelfs als je de beginselen van de wet willens en wetens aan de laars wil lappen, je niet direct op boetes hoeft te rekenen. En tot je een brief van de AP mooi nog wat geld binnen harken aan ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):