Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Door karma4: Bij een DR gaat het er minder om wat de oorzaak is. Bij alle storingen, van klein tot enorm, die ik in mijn loopbaan als softwareontwikkelaar heb meegemaakt was de oorzaak van de storing kennen altijd een noodzakelijke voorwaarde om hem te kunnen oplossen. Als je die niet kent loopt de verwerking in de meeste gevallen domweg op hetzelfde punt opnieuw stuk, en in ingewikkelde gevallen, waarin een paar omstandigheden die je niet in de hand hebt moeten samenvallen om het mis te doen gaan, weet je niet beter dan dat het op een willekeurig moment opnieuw onderuit kan gaan zolang je die omstandigheden niet hebt opgespoord en begrepen. Bij KPN waren systemen én meerdere fallback-systemen op hetzelfde moment onderuitgegaan zonder dat de software van die systemen recent was gewijzigd. Als men daar volgens het draaiboek de systemen weer had opgestart had zonder iets te onderzoeken had men geen idee gehad of het systeem stabiel was of dat het elk moment opnieuw onderuit kon gaan. Natuurlijk moest men de ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):