Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

17-03-2004, 00:35 door Anoniem

Nee, providers moeten de abonnees eerst de gelegenheid geven het gat te dichten. Dat wil zeggen, dat als ze geinfecteerd zijn, dat ze eerst hun PC schoonmaken. Dan geef je ze nog 6 weken incubatie tijd zeg maar, worden ze weer besmet, tja, dan is het gewoon afsluiten. M.a.w. ik vind wel dat providers hier hun initiatief mogen tonen want het is ook hun imago en hun netwerk dat belast wordt (XS4ALL jurisprudentie). Ik heb geen idee hoe die spam-relays werken, bijvoorbeeld of ze de SMTP uit Outlook vissen of dat ze gewoon port 25 misbruiken. Ik weet namelijk niet of port 25 nodig is om bijvoorbeeld naar mail.chello.nl te sturen als je naar buiten wilt mailen. Als port 25 niet nodig is, zou ik die standaard uit zetten in de firewall zoals met elke port die niet nodig is.

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha