Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

17-03-2004, 22:29 door Anoniem

Onmiddellijk afsluiten, ook in het belang van de gebruiker - die de PC wellicht ook gebruikt voor internet bankieren, en via een "veilig" VPN het wachtwoord van z'n werk intikt. En niet alleen dozen afsluiten die spammen, maar ook die IP-ranges portscannen en/of meewerken aan DDoS attacks, en/of wormen/virussen staan te verspreiden. Het "Proof of Concept" dat veel PC's en daarmee het hele Internet kwetsbaar is, is allang geleverd. Meteen van het net halen die zooi! Een groot probleem voor ISP's is dat afgesloten users zullen willen weten hoe ze de zaak moeten fixen. In de praktijk betekent dat opnieuw installeren, maar users hebben zelden een backup en willen het schoolwerk van de kids niet kwijt. Backuppen na een crack is natuurlijk niet verstandig (denk aan readme.exe files die her en der kunnen opduiken, en waarvan de meesten de ".exe" extensie niet zien). Effectief verwijderen van malware wordt steeds lastiger, ook voor experts (en tools als AdAware), door "stealth" gedrag. Zie ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha