Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

23-07-2019, 13:40 door Anoniem

Door Anoniem: .... De mobiele telefoon is via NFC een directe vervanger van de OV-chipkaart, maar betalen via de bankpas werkt heel anders. Bij de OV-chipkaart staat het saldo op je kaart en kan het poortje de transactie afhandelen. Bij reizen via je bankpas gaat het om het saldo op je rekening en moet er dus contact gemaakt worden met een backoffice-systeem.. Waarom zou dit complexer zijn als een betaling in de supermarkt of het in- en uitrijden van een parkeergarage met je bankpas? Logica om de reisduur en -traject te bepalen hoeft immers niet in deze interface aanwezig te zijn. Inchecken met je bankpas hoeft enkel te zijn om een identifier vast te stellen en waar en hoe laat je bent op gestapt. Dit hoeft de systemen van de NS niet te verlaten. Uitchecken idem. De P*Q berekening kan vervolgens plaats vinden in de systemen van NS en near-realtime geincasseerd te worden. Evt. kan dit uitgebreid worden met een reservering van x-bedrag bij inchecken, zoals bij bijv. een aantal tankstations. Wordt hiermee ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha