Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Door Anoniem: Inderdaad kun je ook op de grond fysieke toegang hebben tot een vliegtuig. Maar ik ben vooral benieuwd of dergelijke aanvallen ook kunnen worden gedaan op (zelfrijdende) auto's. Ik werk voor een bedrijf dat aanpasproducten ontwikkelt voor auto's en die CAN- en Lin-bussen zijn bar slecht beveiligd. Bij dat soort bussen gaat het echter vaak om inputs voor secundaire functies. Denk dan aan standen van de stuurkolomschakelaar en dergelijke zaken. Gas en rempedalen gaan tegenwoordig veelal via SENT/PWM en die zijn sowieso lastig te beveiligen. Hetzelfde coor stuurhuizen. Informatie die echt tussen de BCM en het motormanagement verstuurd wordt, doen we niet zo veel mee. Dat gaat veelal via Flexray en daar zie je over het algemeen ook wel een vorm van versleuteling, maar niet altijd. Een vorm van uitgebreide (vaak dubbel of driedubbel uitgevoerde) checksums zie je wel veel terug, in alle vormen van communicatie (dus behalve PWM)
Beschrijf je klacht (Optioneel):