Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

26-08-2019, 11:19 door Anoniem

Door Anoniem: Nee, het saldo wordt niet op een kaart geladen, dat is slechts de uitdrukking. Je saldo wordt aan een niet herleidbaar nummer bij de provider toegewezen (dtv TLS), daar worden de transacties daadwerkelijk uitgevoerd aan de hand van je token - de chipkaart. Je chipkaart is niets anders dan een identificatie dat jij de eigenaar bent van het saldo. Raak je de kaart kwijt dan ben je je saldo ook kwijt - het is alleen herleidbaar naar een token, niet naar een persoon. Zuig je dat nou helemaal uit je eigen duim of is die werkwijze soms veranderd? Bij de introductie van de OV-chipkaart werkte het zo in ieder geval niet. Het saldo stond wel degelijk op de kaart, daarom lukte het die mensen uit Nijmegen ook om de boel te hacken! Dit was nodig omdat de in/uitcheck terminals niet online waren. Wellicht is dat nav die hacks aangepast? Of verzin je maar wat? Dit staat er uiteraard los van of er mbt opwaarderingen en gebruik ook informatie naar TLS gestuurd wordt en gelogd.

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha