Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Door Boudivv: Wat vergeten wordt is dat Facebook de eigenlijke oorzaak is. Facebook komt namelijk met praktijken weg waar Google eerder niet eens aan zou hebben gedacht. Voorbeelden zoals het "Cambridge Analytica" verhaal zijn er te over. Dat Facebook verder gaat dan Google, of het op een bottere manier doet, pleit Google niet vrij. Dat is ook een enorme verzamelaar van privégegevens met als doel eraan te verdienen. Als we het gewoon blijven vinden dat je privacy niets kost, dan zal het nooit veranderen. Zoals de redactie in het artikel al aangeeft: er zijn onderzoeken die concluderen dat het voor adverteerders weinig scheelt of de advertenties aansluiten bij het profiel van een gebruiker of bij het profiel van een website of webpagina. Het laatste heeft geen last van privacyproblemen. Ik heb wel de indruk gekregen dat er verschil is tussen de twee manieren van adverteren maar dat dat verschil voor het grootste deel in de zakken van de exploitant van het adverteerplatform verdwijnt. Google dus. En dat ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):