Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

28-08-2019, 08:41 door Anoniem

Door Anoniem: Wie zijn de "anoniemen" die claimden dat de Oystercard zoveel beter zou zijn als de OV-chip kaart ? Die zijn er nog steeds, en dat blijft zo. Het is een interessante situatie hier als je de techniek een beetje volgt. Om een mutatie aan een account te doen (in dit geval een kortingsproduct), moet je lees- en (al dan niet gedeeltelijke) schrijfrechten hebben. Dat kan je oplossen door die rechten aan de diverse baliemedewerkers te geven, door tijdelijke rechten toe te kennen voor een bepaalde actie, of door als de gebruiker zelf in te loggen. Blijkbaar ziet TFL af van de eerste en tweede optie. Er zijn zeker nog verbeteringen mogelijk, bijvoorbeeld door de gebruiker zelf aan te laten loggen en in diens bijzijn de korting op de kaart te zetten. Overigens, saillant detail, het is dus in Oyster wel mogelijk om korting op een anonieme kaart te zetten, in tegenstelling tot de OV-Chipkaart. Een van de vele features die het Londense systeem wel en het Nederlandse niet heeft...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha