Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

30-08-2019, 10:27 door Anoniem

Door Anoniem: Mij is nog niet duidelijk hoe dit werkte. Bij ING moeten betalingen altijd bevestigd worden met de app. Dus ofwel: - de slachtoffers hielpen de aanvallers om de telefoon van de aanvaller aan het ING account toe te voegen (wat heel wat stappen omvat, waaronder gegevens van je pas overtypen en beveiligingsvragen beantwoorden en een SMS verificatie) - ofwel de slachtoffers moesten in hun app betalingen van grote bedragen bevestigen (mensen controleerden het bedrag niet?). Men ontvangt via Tikkie een link van de verzoeker die om geld vraagt. Via iDEAL wordt je vervolgens geleid naar je eigen internetbankieromgeving. Tenminste dat is de bedoeling. Maar bij de Tikkitruc krijgen mensen een valse link toegestuurd, en daarom komen ze terecht op een namaakwebsite. Die lijkt zo goed op de echte website dat het slachtoffer argeloos zijn inlog en authorisatiecode(s) met de opdracht invult en verzendt. Maar in werkelijkheid gaat deze opdracht met codes niet naar zijn bank maar naar de namaakwebsite van de ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha