Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Door karma4: Je had je ook op de hoogte kunnen stellen van de ontstaansgeschiedenis van de ov chip. Dat ding is bedoeld om de kosten zo goed mogelijk naar het gebruik te doen. In de uitspraak valt te lezen dat de keuze van de NS om de OV-chipkaart in te voeren verband houdt met het streven naar efficiënte controle op misbruik en fraude. Dat is de beleidsbeslissing waar het fout zit. Met het gebruik per reizigerskilometer introduceer je meteen de noodzaak tot volgen van mensen. Je had ook bij zones en tijden kunnen blijven. De tarieven van de NS waren altijd al op gereisde kilometers gebaseerd en niet op een zonesysteem. Tarieven gebaseerd op reizigerkilometers zijn bij de NS niet geïntroduceerd met de OV-chipkaart, die hadden ze al. En voor de OV-chipkaart konden ze duidelijk niet individuele mensen volgen, dus klopt het niet dat die mogelijkheid voortkomt uit het hanteren van reizigerkilometers. Het streven naar efficiënte controle op misbruik en fraude verklaart beter waar het uit voortkomt. De AP ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):