Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

17-09-2019, 13:36 door Anoniem

Het klopt dat bij pinbetalingen de partij waaraan je betaalt niet te zien krijgt van wie het geld komt. Er zit een transactieverwerker tussen die een bericht van de pinautomaat krijgt, bij de bank van de betaler verifiëert of er genoeg saldo is en vervolgens accoord (of niet) aan de pinautomaat geeft, zodat de ontvangende partij weet dat het goed is gegaan. De transactieverwerker verzamelt al die betalingen en aan het eind van de dag geeft die de banken van de pinkaarthouders opdracht om per winkel het totaalbedrag over te maken. De details van welke betaling van welke rekening is afgeschreven zitten daar niet meer in. De ontvanger, in dit geval Translink, krijgt dus geen rekeninggegevens te zien. De transactieverwerker ziet al die gegevens wel, maar die ziet je reisgegevens weer niet. Op deze website staat een heel duidelijke video die het proces stap voor stap uitlegt: https://www.pin.nl/ondernemer/hoe-acceptant/hoe-pinbetaling/

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha