Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

17-09-2019, 18:56 door Anoniem

Door Anoniem: Die stelde dat de anonieme OV-chipkaart niet anoniem is, omdat het saldo niet op de kaart wordt geladen, zoals aan treinreizigers werd gecommuniceerd, maar wordt overgemaakt naar de back-office van Translink, dat in opdracht van NS betalingen afhandelt. En ze registreren niet van welke bankrekening het geld komt, en op welke anonieme chipkaart het wordt bijgeschreven ? Waarom zouden ze dat doen? Meeste payment providers voeren dit soort transacties uit, translink hoeft deze informatie dus ook helemaal niet te hebben voor de verwerking er van. waarom zouden ze dat doen??? Dus, het saldo wordt niet op de kaart geladen. Maar Translink biedt wel de dienst aan die verifieert of een geldige reis-transactie plaats kan vinden? En Translink kan dat natuurlijk niet enkel op basis van niet-persoonsgebonden identifiers doen. Ze kan ook niet vervolgens tegen Bank I of A zeggen, hallo beste bank A of I, wilt u even bedrag x naar mij danwel naar de rekening van de NS overboeken. Want ik ben toevallig ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha