Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

01-11-2019, 11:57 door Erik van Straten

Door Anoniem: [Je kunt natuurlijk denken "zo'n dienst zou oude, inactieve accounts gewoon moeten deleten" maar NEE, zo werkt dat niet! De waarde van een dergelijke dienst als je die wilt doorverkopen is gebaseerd op het aantal accounts. Accounts deleten dat doe je dus niet als je de eigenaar bent. Wordt het dan geen tijd dat de AVG (door een rechter of de AP) zo wordt uitgelegd dat het, uitsluitend voor eigenbelang, hoarden van privacygevoelige klantgegevens verboden is? En je dus inactieve accounts maar een beperkte tijd mag bewaren? Wellicht bestaan daar al concrete uitspraken over? Daarbij kan ik me goed voorstellen dat je, na enige tijd van inactiviteit, jouw klanten een mailtje stuurt met het verzoek om binnen 1 maand in te loggen, en zo niet, het account (op z'n minste alle privacygevoelige info daaronder) te verwijderen. Dat is veiliger voor de betrokkenen als de server wordt gehacked, en eventuele volgende eigenaren kunnen de waarde van een forum met "wij hebben daar N accounts op" ook beter ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha