Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

23-12-2019, 23:37 door Anoniem

Door nva: Door Anoniem: Misschien kunnen ze zelf eens maatregelen nemen en het niet zo lastig maken voor klanten om aan updates te komen? Het is zakelijke apparatuur, daar gaan ze erbij vanuit dat je een servicecontract (Cisco SMARTnet contract) afsluit om bij de downloads te kunnen. Hetzelfde geldt bij Fortinet en vele andere zakelijke apparatuur die aangeschaft wordt helaas. .... Het blokkeren van updates en patches als er geen onderhoudscontract is, zouden ze moeten verbieden. Als er fouten in de apparatuur (software) zitten, dan is er sprake van een ondeugdelijk product. Fabrikanten zouden verplicht moeten zijn om die - ook zonder onderhoudscontract - beschikbaar te stellen. Ik heb het dan enkel over updates die fouten herstellen. Dat fabrikanten updates met functionele uitbreidingen alleen beschikbaar stellen aan klanten met een onderhoudsovereenkomst, is uiteraard wel een redelijke eis.

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha