Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Door _R0N_:Omdat ze alle systemen weer online hebben maar data missen na 23 december en het probleem op de 24ste was ontstaan gok ik erop dat ze een backup hebben terug gezet. Backups terug zetten van zo'n grote omgeving kost wat man uren. Als je een backup policy hebt, dan heb je een RPO en RTO gedefiniëerd. Meestal is dit per applicatie vastgelegd aangezien er nu eenmaal belangrijke en minder belangrijke applicaties zijn. De "Recovery Point Objective" is de maximale tijd ("Point in time") dat de data oud mag zijn en bepaald de frequentie van je backups. (Wil je dat data maximaal 24h oud is, dan dien je minstens elke 12 uur een backup te maken. De "Recovery Time Objective" is de maximale tijdsduur die nodig is om data te restoren. vb: 4h, 8h, 48h. Dit bepaalt natuurlijk hoe lang je downtime zal zijn en welke SLA je logisch gezien kan aanbieden aan je klanten als je zelf een service aanbied. (Dit heeft niets te maken met clustering of failover. Als iemand per ongeluk data wist of manipuleert, is een ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):