Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Door Erik van Straten: Als een kwetsbaarheid in een internet facing systeem bekend wordt, waar (nog) geen patch voor beschikbaar is en er geen workaround bestaat die de risico's aantoonbaar voor 100% mitigeert, hoort zo'n systeem niet meer bereikbaar te zijn vanaf internet. Is dit niet een eigenschap van alle software? Niemand zal je 100% garantie geven op hun software. Als een organisatie "niet zonder zo'n systeem kan", deugt het ontwerp niet. De vraag is allang niet meer of er kwetsbaarheden in systemen gevonden zullen worden, maar wanneer en hoe vaak. M.a.w. als een systeem "onmisbaar" is, dient er een alternatief voor te bestaan. Een vervanger waarop, zo snel als nodig is, kan worden overgeschakeld. Dit hoort net zo normaal te zijn als redundant uitgevoerde netwerkverbindingen, back-ups op andere locaties en RAID systemen. Regelmatig testen van de inzetbaarheid en het up-to-date houden van het "slapende" systeem horen daar natuurlijk bij. Dit is natuurlijk een mogelijkheid. Maar bepaalde componenten ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):