Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

29-01-2020, 06:44 door Anoniem

Door Briolet: Ik zie hier alleen klachten over de monteur, maar die klant was net zo fout. Hij wist dat dit een laptop van de kpn was, maar heeft blijkbaar geen moeite gedaan om dit bij de eigenaar of de politie in te leveren. In plaatst daarvan heeft hij hem naar de krant gebracht waarbij hij wist dat gevoelige data in de publieke sfeer kon komen. En ook de krant is fout, omdat ze door zijn gaan graven nadat ze ontdekten dat ze bij gevoelige informatie konden komen. Wat mij betreft mag het AP hen ook een boete opleggen. Twee relevante fragmenten uit het artikel van Trouw: Trouw heeft de KPN-monteur zijn laptop teruggegeven. Omdat hij het apparaat niet dagelijks gebruikte, wist hij niet waar hij het was kwijtgeraakt. Slordig, maar dat overkomt mensen. Dat de laptop vertrouwelijke data bevatte en niet versleuteld was is ernstiger, dat het toegang tot het intranet van KPN gaf omdat accountgegevens werden bewaard en geen tweefactorauthenticatie wordt gebruikt is ernstiger, dat dat intranet toegang geeft tot ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha