Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
In het geval van de NS blijkt de vervoerder bij het teruggeven van saldo op anonieme OV-chipkaarten wel om legitimatie te vragen, maar worden deze gegevens niet genoteerd. Dan hoeven ze er dus ook niet om te vragen. Sterker nog, het hele idee van "anonieme OV-chipkaart" zou al moeten betekenen dat ze het niet in hun hoofd halen het zelfs maar te vragen. Oftewel er wel om vragen is oneigenlijk van de NS. Mischien effectiever dit onder "truth in advertising"-wetjes aan te pakken. Het vragen om legitimatie snap ik wel. Als iemand zijn chipkaart verliest, kan de vinder anoniem het saldo van die kaart afhalen. Door een legitimatie te vragen, kan NS vaststellen dat je de rechtmatige eigenaar van de kaart bent. Het is een anonieme kaart, *dus* niet persoonsgebonden. Het is voor *niemand* mogelijk om te controleren of het gaat om een 'eerlijke vinder' of om de eigenaar van de kaart. De vraag om legitimatie, zeker zonder registratie, is dan ook volledig nutteloos.
Beschrijf je klacht (Optioneel):