Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

10-02-2020, 15:31 door Anoniem

Door Anoniem: Verder blijkt dat reizigers die bij een servicebalie van de NS een internationaal treinticket kopen, waarvoor de NS verwerkingsverantwoordelijke is, niet verplicht zijn om persoonsgegevens af te staan. Alweer, waarom vragen ze er dan om? Of gaan ze dreigen dat "ze in de Thalys daar heel anders over denken" op het moment dat ik een geboortedatum als 1900 niet zo belangrijk noem... NS verkoopt ook internationale treintickets voor bijvoorbeeld Thalys (is dat Frans?). Kennelijk vindt NS dat NS dan geen verwerkingsverantwoordelijke is, maar dat ze alleen uitvoeren wat Thalys van ze eist. Als dat klopt, verschuift het probleem naar Thalys. Maar als die tickets in NL worden verkocht, is de AP nog steeds verplicht er wat aan te doen. Anders zou elk Frans of Duits of Belgisch of Italiaans bedrijf in Nederland de privacy mogen schenden. Dat is vast niet de bedoeling... of wacht... dat is natuurlijk precies de bedoeling. Zijn we "blij" gemaakt met een dooie mus (AVG)?

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha