Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

13-02-2020, 08:46 door Anoniem

Als je het rapport leest dan ligt er een (wetenschappelijke) focus op cyber security. Ik werk zelf in de zorg waar een groot deel van de meldingen vandaan komt. Er is maar een zeer klein aandeel dat dan echt betrekking heeft op cyber. De meeste hebben betrekking op het fout adresseren van post, e-mails en andere berichten. Er zijn juristen die stellen dat een deel daarvan niet eens gemeld zou hoeven worden omdat het niet de geautomatiseerde verwerking zelf betreft, maar het resultaat (een verkeerde afspraakbrief meegeven). Als je kijkt naar de oorzaak dan is het veelal een menselijke fout (ondanks alle inspanningen op het gebied van beveiligingsbewustzijn). Achterliggende oorzaken: onderbezetting, werkdruk, niet slimme werkwijzen (paperclips en dan alles op één stapel leggen). Daarbij komt een deel van de fouten ook nog van buiten de eigen organisatie: als de patiënt niet (tijdig) wijziging van huisarts of apotheek doorgeeft dan gaat de informatie naar de verkeerde ontvangen. {Overigens hoeven deze ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha