Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

14-02-2020, 14:57 door Erik van Straten

Als je als bedrijf (dat geldt niet alleen voor Eneco) niet wilt dat jouw mailings in spamfolders belanden, is het een goed idee om met een partij in zee te gaan die begrijpt hoe SPF, DKIM en DMARC werken. Want volstrekt duidelijk is dat de e-mail, waarvan ik hieronder de relevante headers laat zien, welliswaar ogenschijnlijk namens, maar zeker niet door Eneco is verstuurd; een spoofed afzender dus. Waardoor niemand de e-mail kan onderscheiden van een fake (mogelijkerwijs phishing) e-mail. Overigens beginnen enkele (verstopte, op één na, "eneco.nl/variabel") links in de e-mail met "https://mail.eneco.nl/" terwijl de afzender bij eneco.com zou zitten. Hoeveel verwarring kun je zaaien? Wanneer gaan bedrijven inzien dat het, als je zo handelt, zinloos is om te proberen gebruikers security-awareness bij te brengen? Authentication-Results: xs4all.nl; spf=pass smtp.mailfrom=msdp1.com; dkim=pass header.d=msdp1.com; dmarc=fail header.from=eneco.com Received: from mta-080.msdp1.com (mta-080.msdp1.com ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha