Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

11-03-2020, 11:29 door Anoniem

Door Anoniem: Ze zullen best op hun netwerk kunnen zien dat er meerdere keren dezelfde MACadressen in gebruik zijn als ze de headends afstruinen op die informatie, maar als ze er niet naar kijken zullen ze het niet zien. Tenzij het op hetzelfde netwerksegment gebeurt, en dan heb je poppen aan het dansen. Best kans dat het klonen zo aan het licht gekomen is. Het minste wat ze nu kunnen doen is een lijst maken van welke MAC adressen meer dan 1 keer voorkomen en aan welke klanten de modems met deze adressen oorspronkelijk geleverd zijn, en vervolgens de historie van deze klanten goed te onderzoeken. Heeft de klant een nieuw modem gevraagd en is het oude MAC adres wel buiten gebruik gesteld? Is er een patroon te herkennen bijv dat het modems betreft die zijn gestuurd naar klanten die later ontraceerbaar bleken of niet betaalden? (er zijn ook gevallen bekend waar mensen meerdere aansluitingen namen en modems lieten sturen naar spookadressen) Als er een goede administratie gevoerd wordt van werkelijk nog in ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha