Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

17-03-2020, 15:50 door Anoniem

Door Anoniem: Vaak genoeg op deze site gelezen dat de bank niet uitkeert bij schade aan de klant omdat de klant 'nalatig is geweest'. Sowieso is wat in de wet staat niet interessant. Het enige wat er toe doet is de uitspraak van de rechter als het geschil voor de rechtbank komt. Als iemand het niet eens is met de definitieve uitspraak van de bank, dan kun je gewoon naar de Kifid stappen om daar je gelijk te halen. https://www.kifid.nl En zoals al is gezegd, wanneer de bank zich niet houdt aan de wet (PSD2 in dit geval), zullen ze gewoon moeten uitkeren. Sterker nog, zodra de klant aangeeft dat iemand geld van de bankrekening heeft gestolen, MOET de bank BINNEN 24 UUR de schade (voorlopig) vergoeden. Mocht deze vergoeding niet terecht zijn, dan kan de bank deze op een later moment weer gaan verhalen. En voor het gemak nog even een linkje naar de wet zoals deze door de EU is opgesteld: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/NL/TXT/HTML/?uri=CELEX:32015L2366&from=NL Mocht de bank een betwiste transactie ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha