Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Door Anoniem: Waarom is het de schuld/fout van de bank, als jij ZELF die gegevens verstrekt!3 Door Briolet: Er zit wel een groot deel eigen schud in. Een paar jaar geleden kon je nog zeggen dat men dit niet wist. Maar er wordt nu al zoveel jaar voor phishing gewaarschuwd, dat het wel steeds meer eigen schuld wordt. Bij phishing is geen sprake van opzet of moedwillig gegevens verstrekken aan een ander, dat lijkt mij evident. Voor een deel is dit gewoon onoplettendheid, goedgelovigheid en menselijk falen. Daar kun je nog zoveel campagnes voor houden, oplettendheid is niet af te dwingen en mensen zullen fouten blijven maken. Banken proberen met phishing campagnes vooral zichzelf in te dekken en ons wijs te maken dat het altijd onze fout is. Dat is een miskenning van het feit dat wij mensen zijn en fouten maken. Deze onoplettendheid is niet alleen een 'human error' waarbij de mens 100% verwijtbaar is ('je weet toch dat je altijd het adres moet controleren'). Je moet het risico op phishing ook bekijken in de ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):