Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

22-04-2020, 09:59 door Anoniem

Dat hele register is een beetje dom, want "opt-out"; het had "opt-in" moeten zijn, dus een "bel me maar"-register. Dit was al bij opzet een bekende les uit de anti-spam wereld. Wat ik niet snap is dat ze grootbedrijven zoals callcenters toestaan "anoniem" te bellen. Eis dat er altijd een nummer wordt meegezonden, op straffe van een fikse boete, en als het nummer van de specifieke beller niet handig is dan bijvoorbeeld het afmeld- danwel klachtennummer. Dus je kan gewoon terugbellen en zeggen dat je je onheus bejegend voelt door de beller. Dit is trouwens ook irritant aan overheidsdiensten die "anoniem" bellen. Bel dan tenminste met het nummer van je receptie als identificatie. Nog beter zou zijn een aparte reeks in te stellen voor "commerciële bellers", bijvoorbeeld 089, en die dan verplicht op uitbellen meegeven, zodat je op je telefoon of door je provider gewoon heel die reeks kan blokkeren. Niks geen register meer nodig. Dit zou de ACM gewoon kunnen doen, en zou schelen in de werkdruk op de telcos ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha