Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

12-05-2020, 19:05 door MathFox

Door PietdeVries: Nee - de gebruiker heeft niet de schuld, maar de gebruiker is wel de oorzaak. Gebruikers spelen een rol, net als beheerders en managers. (En ik geef hier en daar een rotte programmeur ook een rol.) Laten we eens beginnen met de richting die het management uitzet: Het is "modern" om de database aan het internet te hangen en de klanten hun eigen zaakjes te laten regelen. Maar er is geen budget voor 2FA. Medewerkers willen kunnen thuiswerken (en ook bij Starbucks, McDonalds, in de trein, op het strand,....) dus wordt er een goedkope VPN oplossing binnengedragen. Dit is allemaal gekoppeld aan een LAN dat deels ontworpen is voor de opkomst van het Internet, maar tegenwoordig eisen de medewerkers YouTube, dus het hele zaakje heeft een uplink naar de ISP. Backups naar tapes maken kost een paar manuur per week, een online backup naar een NAS is veel makkelijker en sneller. Gevolg, een netwerk met het veiligheidsniveau gatenkaas. (Tenzij er op beheer- of managementniveau iemand met de vuist op ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha