Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Door Anoniem: Ik weet niet, hoor, maar leest iedereen nu echt over deze zinsnede heen? Het kabinet wil dat verkopers van "slimme apparaten", zoals camera’s, babyfoons en digitale horloges, worden verplicht om de apparatuur die ze verkopen enige tijd van software- en beveiligingsupdates te voorzien. Het lijkt mij dan toch echt dat de verantwoordelijkheid (voor de zoveelste keer) op een verkeerd niveau wordt gelegd. Het is imho toch echt de fabrikant die daarin moet voorzien. En daar schort het vaak aan, net zoals bij ondersteuning van zulke apparaten of diensten. Zo werkt consumentenrecht in Europa toch echt, en dat bepaalt hoe de verantwoordelijkheden liggen. De verkoper is verantwoordelijk tegenover de consument, en de verkoper kan weer aankloppen bij zijn leverancier, al is dat niet meer op consumentenrecht gebaseerd en zullen contractuele afspraken daar een grote rol in spelen. Natuurlijk kan de verkoper niet alles repareren. Wat die wel kan, bij niet meer ondersteunde firmware, is het apparaat ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):