Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

12-07-2020, 12:49 door Anoniem

Door Anoniem: Als je patiënten zelf deze gegevens laat invullen is er niets aan de hand, voor zover die gegevens nodig zijn voor de zorg. Bij bijvoorbeeld de foto heb ik daar enige twijfels over.Volgens mij moest ik in het verleden altijd een plastic plaatje maken en die gegevens werden ook voor iemand anders overgetyped in het computer systeem. Ik moet diep in mijn geheugen spitten. Maar heel vroeger (jaren '80) had je een ponsplaatje. Een blauw kaartje op creditcard formaat met allemaal streepjes in reliëf erop van een paar millimeter lang. Als je bijvoorbeeld bloed moest prikken, dan pakte de medewerkster je ponsplaatje en legde dat in de bovenhoek van je prikformulier. Een apparaat haalde ze dan heen en weer en hierna stonden je gegevens op het formulier met inkt gedrukt. Erg lo-tech. Erg veilig. Erg goed voor de privacy. Later is mijn ziekenhuis over gegaan op barcodes. En nu dus die ID scanner. Er zat beneden in de hal altijd een loket waar je zo'n blauw ponsplaatje heel snel kon laten maken. ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha