Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

14-07-2020, 11:19 door Anoniem

Door Anoniem: Door Anoniem: Ik snap niet hoe dat spoofen van telefoonnummers uberhaupt mogelijk is, dat zijn toch pruts voip bedrijfjes die dit soort dingen toestaan?En wat is je probleem daarmee? Het is nooit bedoeld voor enige vorm van authenticatie. Net zo min als een email address. Elke bedrijfs PABX kan het zo'n beetje: je belt met het toestel op je eigen bureau, degene die gebeld wordt ziet het algemene nummer. Niks mis mee. Waar het mis gaat is dat je een nummer kunt meegeven wat helemaal niet van jou is. Dat kon in de oude tijden met een PABX ook niet als die hing aan een lijn van bijv KPN want die screenden de meegegeven caller-ID en als die niet viel binnen de nummerblokken van de klant dan werd die door een vaste waarde vervangen (een nummer binnen het toegelaten gebied, meestal "hoofdnummer" genoemd). Waar het fout gaat is dat je tegenwoordig je centrale niet meer koppelt met een gedegen bedrijf zoals vroeger de telecom staatsbedrijven waren, maar me een cowboy die het allemaal niks kan ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha