Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Je ziet het goed: er is verschil tussen "privileged accounts" en "critical accounts". Maar voor beide moet je vergelijkbare maatregelen treffen omdat misbruik (bv. door overnemen van zo'n account) tot grote schade kan leiden. In IT wordt onder een "privileged account" een account verstaan met hogere rechten in het betreffende IT systeem, nodig voor het uitvoeren van speciale functies binnen dat systeem. Doorgaans betekent dit dat het beheer accounts zijn, accounts waarmee je instellingen in het systeem kan doen (technisch beheer), maar ook bv. een account waarmee je instellingen van andere accounts kan aanpassen of zelfs overnemen (functioneel beheer). De nadruk bij dit soort accounts is op beheer. Hiernas heb je accounts met meer gebruiksrechten binnen een applicatie (denk bv. in een bedrijfsadministratie aan de HR medewerkers die in het personeels dossier van medewerkers kunnen kijken, of een CFO die betalingen kan doen boven een bepaald bedrag). Deze hebben als account binnen de applicatie meer rechten ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):