Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

23-07-2020, 09:42 door Anoniem

Door buttonius: Wanneer gaan die telefoon providers eindelijk eens iets doen tegen gespoofte telefoonnummers? Het kan voor een telefoon provider toch niet zo moeilijk zijn om even op te zoeken bij welke provider het telefoonnummer thuis hoort? Ben je zelf die provider, dan kun je controleren of het van de juiste klant komt. Hoort het nummer bij een andere provider en krijg je het gesprek of SMS niet (indirect) van die provider, dan is het gespooft. Gespoofte informatie doorgeven maakt je medeplichtig aan misleiding. Een fatsoenlijke provider wil dat toch niet? Het hele systeem van telefonie is natuurlijk hopeloos verouderd waardoor dit soort controles lastig toe te voegen zijn. Daarnaast zijn er daadwerkelijke (legitime) use cases voor "spoofing". Denk aan bedrijven die met een bepaald telefoonnummer willen bellen (niet elke medewerker het zelfde telefoonnummer) of SMS'jes wil versturen uit bedrijfsnaam.

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha