Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

23-07-2020, 23:11 door Anoniem

Bij telefoonspoofing schermen oplichters hun eigen telefoonnummer af en geven een ander telefoonnummer op dat slachtoffers te zien krijgen. Hoeveel mensen kennen het (hoofd)nummer van hun bank uit hun hoofd? Of hebben dit in hun contactenlijst staan. Let op dit zijn digitaal zwakkere mensen! Maar dat kunnen ze wel (regelen). Slachtoffers denken zo dat ze door hun eigen bank worden gebeld. De oplichter, die zich voordoet als bankmedewerker, Dus als ik ze bel en zeg dat ik sinterklaas ben, dan geloven ze dat ook. Geen eigen terugbel actie of andere controle dat de persoon ook echt is wie hij/zij zegt dat ie is. (ze hebben het echte nummer in hun contactentlijst staan of op een briefje, toch? Want ze trappen in de spoofing van het telefoonnummer is het argument) Met zulke argumenten kunnen we de banken wel met al het spaargeld risicovol laten speculeren, of zelf gaan gokken in het casino, want bij verlies vind deze organisatie dat dit altijd door de bank vergoed moet worden. Geen risico's meer. ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha