Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

30-07-2020, 20:31 door Anoniem

Door Anoniem: Context: https://www.security.nl/posting/665438/Platform+Spoofing+wil+dat+banken+slachtoffers+telefoonspoofing+vergoeden Ah top dankje, (ik was de caller id reactie). Ik denk dat je het in twee scenarios kan opsplitsen: - Het is spoofing wat mogelijkgemaakt is door een mankement van de bank (denk bijvoorbeeld aan een gehackte VoIP server van de bank of raar communiceren via de mail naar klanten (zoals Ziggo doet met zijn lekke hobby wifi routers die ze zelf brak in elkaar geknutseld hebben zonder te laten pentesten.) <- In dit scenario zou ik de bank de kosten laten vergoeden. - Het is generieke spoofing waar mensen in zijn getrapt. "sorry maar je bent nu eenmaal opgelicht door een boefje". Dit kan je de mensen zelf verekenen, echter denk ik wel dat er vanuit de overheid (in het kader van zorg) of vanuit verzekeringen hier wel iets mee gedaan kan worden. Phishing, Smishing en VoIP illicitation (waaronder spoofing) gebeurt nou eenmaal bij de beste. Echter is de impact vaak hoog en voelen ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha