Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

01-08-2020, 12:35 door Anoniem

Door Fojo: Misschien moesten ze dat met grote letters doen direct na het inloggen door de klant of in de betaalomgeving want veel klanten hebben geen zin (gehad) om te lezen wat er allemaal staat in Veilig Bankieren. Laat me niet lachten, de regels van veilig bankieren zijn onduidelijk, onrealistisch en werken juist onveiligheid in de hand. Bovendien zijn ze enkel bedoeld om voor banken om mee te kunnen slaan als er iets mis gaat: "Nee, we vergoeden niks want u heeft zich niet aan de regels gehouden." Dat vrijwel niemand bekend is met de 'uniforme veiligheidseisen' - en alle bank specifieke uitzonderingen op deze 'uniforme' eisen - lijkt mij niet meer dan terecht. Het verbieden van een wachtwoord manager ("Schrijf of sla de codes niet op.") werkt onveiligheid in de hand. Effectief worden mensen verplicht eenvoudige wachtwoorden te (her)gebruiken terwijl een goed beveiligde wachtwoord manager in alle opzichten veiliger is. En nee, de uitzondering gaat niet op omdat je een wachtwoordmanager gebruikt op de ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha