Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Tegenwoordig is media alleen maar clickbait. Kijk maar naar oa. de televaag/AD. Pakkende en schokkerende titels voeren de boventoon. Met een papieren krant was niet echt anders, maar vroeger (pre-1990) werd het journalistieke stuk altijd gecontroleerd door een strengige hoofdredacteur. Niet alleen op taalvaardigheid maar ook op journalistieke misstappen. Tegenwoordig zijn persgroepen full-blown commercieel geworden. De hoeveelheid advertenties verviervoudigd en artikelen zo kort geworden, dat er vaak geen echte journalistieke conclusie duidelijk kan worden uitgelegd, dit ingegoten in "columns". Minder journalisten, moeten meer artikelen schrijven. De schrijvende media is hierdoor in een neerwaartse spiraal terecht gekomen. Mensen kochten de krant niet meer, internet in opkomst. Een instortend verdienmodel. En nu ? Mensen proberen te verleiden tot online abonnementen. Betaalde columns verbergen, tot dat je ze aanklikt. (de tag vergeten op de voorpagina) etc. etc. Kortom de ouderwetse degelijke ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):