Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Uit de GBA link: {quote]Moet ik als zaakvoerder van een gelegenheid die onderworpen is aan de verplichting om contactgegevens te verzamelen, controleren of de door de klant verstrekte gegevens correct zijn? Nee. De AVG voorziet normaal dat de verwerkte gegevens inderdaad correct moeten zijn, doch de besluiten vermelden niet of (en, zo ja, hoe) de horeca-uitbaters zich moeten vergewissen van de juistheid van de gegevens die door hun klanten verstrekt worden. Men kan er dus van uitgaan dat de controle op de juistheid van de door de klanten verstrekte gegevens in dit geval niet verwacht wordt (en dus niet toegelaten is).{/quote] Die vind ik nogal verwonderlijk. Het doel is helder, doelbinding en correctheid van informatie. Dan zou je er een chaos van mogen laten worden? Als dat voor een rechter komt goede kans dat het GBA moet inbinden. Ooit was er op de vinkenlijst voor de ICT de vraag:"ïs er een backup". Geen uitleg of eis of die backup voor een restore bruikbaar moet zijn. Na een paar praktijksituaties ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):