Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

03-09-2020, 15:57 door Anoniem

Zo willen Van der Linde en Yesilgoz-Zegerius weten of het mogelijk is dat banken ouderen gaan bellen wanneer zij een overboeking doen. Het grootste deel van de slachtoffers is 55-plus. Vraag 1 voor de kamerleden: Hoe moeten deze mensen, die in een whatsapp oplichting trappen, een telefoontje van een medewerker van de bank kunnen onderscheiden van een andere/dezelfde oplichter? "Hallo, met de bank. Wij zien een vreemde boeking, Wilt u nu zelf uw geld overmaken naar een beschermde rekening". Vraag 2 voor de kamerleden: Moeten banken met ouderen gaan bellen, bij elke overboeking die ze maken? Alternatieve oplossingen: Misschien moet de overheid een voorlichtingscampagne starten voor deze ouderen. Of een verplichting voor banken maken dat deze mensen hun overboekingen persoonlijk bij een bankfiliaal kunnen doen. (Of moet dit een verplichting worden voor alle 55-plussers, tenzij ze een vrijwaring ondertekenen?) Misschien een publieke enquete (referendum?) wat klanten aan voorzieningen willen ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha