Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

29-09-2020, 10:45 door Anoniem

Uit het stuk van Trouw: Lusha geeft op zijn website toe mensen niet op de hoogte te stellen. “Toestemming is niet de enige wettelijke grondslag om data te verwerken. Lusha’s grondslag is een gerechtvaardigd belang om zijn diensten aan gebruikers aan te bieden.” Maar volgens advocaat Zwenne verzaakt Lusha erbij te zeggen dat zo’n gerechtvaardigd belang (wat overigens niet puur commercieel mag zijn) altijd moet worden afgewogen tegen de privacy. [...] Lusha was niet telefonisch bereikbaar voor vragen. De dienst toont geen contactinfo van de eigen medewerkers. Dat Lusha geen contact-informatie van haar eigen medewerkers toont, geeft aan dat zij een andere maat hanteren voor zichzelf dan voor hun slachtoffers. (klanten zijn het in ieder geval niet) Waarom wil Lusha telefonisch niet benaderd worden door onbekenden? Wat heeft het bedrijf daar op tegen? Die onbekenden hebben volgens de redenering van Lusha namelijk ook een gerechtvaardigd belang om contact met medewerkers van Lusha te kunnen opnemen. ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha