Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

13-10-2020, 13:04 door Anoniem

"Volgens de zogenaamde bankmedewerker moet het slachtoffer vanwege een aanval het geld op zijn bankrekening naar een één of meerdere 'veilige bankrekeningen' of 'kluisrekeningen' overmaken." Hoe tragisch ook: Eigen schuld als je in dat verhaaltje meegaat. Bij een aanval mag je verwachten dat een bank voldoende daartegen 'gewapend' is. En dat een bank in staat is zijn EIGEN rekeningen te beheren en aldus evt geld naar een andere rekening over te zetten. Aan de andere kant denk ik dat mensen makkelijk hierin meegaan vanwege cheapish gedrag van de banken zelf :Hoge kosten, bureaucratie en delen van je gegevens met derden. Met als gevolg dat mensen onbewust het vertrouwen in banken gelijk stellen aan bijv. aliexpress, bol enz. En dan maar bij 1 telefoontje in paniek met de crimineel meegaan zo van: "Oh, oh, de bank wordt aangevallen, zelf kunnen ze niks dus moet ik het maar zelf wegsluizen". Dus de banken hebben m.i. hier een groot aandeel in qua vertrouwen en het centraal stellen van de klant. Want het ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha