Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

09-12-2020, 16:46 door Anoniem

Door Anoniem: Door Anoniem: maar wanneer iemand reisdocumenten, rijbewijs of gegevens uit het bevolkingsregister nodig heeft, moet de gemeente dat regelen. Meerkosten zijn voor rekening van de gemeente, mogen dus niet aan de individuele aanvrager worden doorberekend. Ik zal u zeggen wat de praktijk is. Mijn moeder vroeg een gratis ID-kaart aan, maar omdat een of andere minister vond, dat de rechterlijke uitspraak genegeerd kon worden, moest zij er uiteindelijk toch voor betalen! Als het ambtenaren niet uitkomt, draai jij er gewoon voor op. Wet of geen wet. Ik ken het specifeke geval niet. Echter: 1. Kosten voor ID-kaart, paspoort, rijbewijs, etc bestaan uit 2 componenten. Een deel van de kosten worden in alle gevallen afgedragen aan het rijk. En een deel gaat naar de gemeente zelf. Uit die kosten worden zowel de productie van de kaarten, als ook de administratiekosten, en zaken als personeel en ICT van gefinancierd. Gemeenten hebben maar beperkt aantal inkomstebronnen en Burgerzaken is er daar 1 van. ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha