Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

12-12-2020, 16:31 door Anoniem

Spoofen gebeurt als de bank niet voldoende maatregelen neemt om dit te voorkomen. Mensen worden gebeld door het telefoonnummer van de ING klantendienst. Zij spreken dan met iemand die hun banknummer kent en zelfs het saldo. Er wordt nu gedacht dat het mogelijk is dat sommige ING medewerkers betrokken zijn in spoofen door de informatie die de crimineel heeft. ING is betrokken geweest bij witwassen en nam niet voldoende maatregelen om dit te voorkomen. Het is daarom niet ondenkbaar dat de ING ook onvoldoende interne maatregelen neemt om spoofen te voorkomen. Als men bezorgd is dat het banken duurder wordt door spoofing, denk dan ook eens aan 775 miljoen boete die de ING heeft moeten betalen omdat er de bank te weinig maatregelen nam om witwassen te voorkomen. Deze boete is een klein bedrag in vergelijking tot de winst die het witwassen de ING heeft opgeleverd. Als de ING's eigen telefoonnummer gespoofd wordt en de crimineel het rekeningnummer en saldo van het slachtoffer, dan beschermt de ING jouw ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha