Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Mijn vrouw en ik hebben beiden ook deze mails ontvangen en we hebben ons wel -zij het met gezonde tegenzin- geidentificeerd, omdat ik ook niet erg gelukkig wordt van het moeten gebruiken van de app en de nfc-chip in mijn paspoort. Voelt niet prettig. Wat betreft het moeten (her)identificeren: de Wwft verplicht je inderdaad niet om periodiek opnieuw te identificeren en verifieren (en dat laatste is wat vooral gedoe geeft), maar ik gok dat de eerdere manier die KNAB hanteerde om de klanten te identificeren en verifieren niet is geaccepteerd door DNB. waarom weet ik niet, ik werk niet bij KNAB of DNB. Als dat zo is, zit je als bank met het probleem dat de toezichthouder (DNB op dit gebied) dus vast stelt dat je jouw klantonderzoek (art 3 Wwft) niet goed hebt uitgevoerd, waardoor je volgens art 5 lid 1 wwft helemaal geen relatie mag aangaan met jouw (zelfs bestaande) klant. Dat -hoe slecht uitgelegd dan ook- is de reden dat KNAB of welke andere instelling dan ook je kan en helaas moet dwingen om mee te werken. ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):